Kisecset külterületi útjainak felújítása

Projekt elszámolható költsége: 96 350 593 Ft

A kiírás kódszáma: VP6-7.2.1.1-21

A támogatás mértéke: 95%

A fejlesztendő útszakaszok Kisecset külterületi részén találhatóak a település északnyugati részén, a kétbodonyi víztározó mellett elterülő zártkerti részen.

A fejlesztendő utak jelenleg nagyon rossz állapotúak, az aszfaltmakadám burkolat teljesen megrongálódott az évek folyamán. Az utak felülete változó szélességű 2-3 méter szélesség között ingadozik, egy sávos. A megrongálódott aszfaltmakadám miatt nagyon kátyús, göröngyös. Az út menti padkát a növényzet erősen benőtte, szükséges új padka kialakítása is. Vízelvezető árokkal nem rendelkeznek a fejlesztendő utak. A téli hónapok havazásai időszakosan járhatatlanná teszik az útszakaszokat, mert a hótolás nem lehetséges, mivel a megrongálódott út felületét tovább roncsolná a meglévő útpálya széttolásával. Az esős időszakok szintén kedvezőtlenül hatnak az utak használhatóságára, mert a meredekebb területeken lezúduló csapadék a szétmállott út köveiből akadályokat képez az autóval közlekedők számára.

A felújítással érintett útszakaszok a Kisecset, 4042. hrsz. Kisecset, 4103. hrsz. Kisecset, 4105. hrsz. Kisecset, 4124. hrsz. Kisecset, 4135. hrsz. Kisecset, 4219. hrsz. Kisecset, 4302. hrsz. Kisecset, 4363. hrsz. utak mindegyike településközi út.

A fejlesztendő útszakaszok az 1990- es években lettek kialakítva valószínűleg aszfaltmakadám borítással. Az évek alatti amortizáció miatt az utak burkolata rendkívül rossz állapotba került. Az önkormányzatunk önerőből a felújítást nem tudja megvalósítani, ezért szükséges az utak felújítása. A fejlesztendő útszakaszok bár több helyrajzi számra tagolódnak, természetben egy tömböt alkotnak. A külterületi lakosaink számára fontos lenne, hogy az alapvető szolgáltatásokat könnyebben elérjék. A mellékletben felsorolt gazdasági szereplők is könnyebben megközelíthetik telephelyeiket. A fejleszteni kívánt külterületi utak a kétbodonyi horgásztó körül helyezkednek el, így természetes, hogy ott nem csak gazdasági célú ingatlanok, hanem hétvégi hobbitelkek is kialakultak a horgászturizmusra épülve. Az utak által megközelíthető telkek száma eléri a 380 darabot. A kétbodonyi horgásztó üzemeltetője a Kétbodonyi Horgász Egyesület. A fejlesztendő útszakaszok mindegyikén fél-fél méteres útpadkát szeretnénk kialakítani ami a vízelvezetést is elősegítené, külön csapadékvíz elvezető árok kialakítására most nem kerülne sor.

4042. hrsz. Koronaszélesség: 3,6 m, sávok száma 1, útszakasz hossza: 500 méter, műtárgyak nem kerültek tervezésre. Al- és felépítmény: Mechanikailag stabilizált alapréteg M56 zúzottkő andezitből 15-25 cm vastagságban, majd M22 zúzottkő 10-20 cm vastagságban. A kőkiegyenlítést követően AC 11 jelű aszfaltból 6 cm kötő, és 5 cm kopóréteg kerülne kialakításra. A felújított burkolat két oldalára 50-50 cm szélességben tervezünk zúzottköves padka kiépítését. Egyéb beruházások nem kerültek tervezésre.

4103. hrsz. Koronaszélesség: 3,6 m, sávok száma 1, útszakasz hossza: 217,4 méter, műtárgyak nem kerültek tervezésre. Al- és felépítmény: Mechanikailag stabilizált alapréteg M56 zúzottkő andezitből 15-25 cm vastagságban, majd M22 zúzottkő 10-20 cm vastagságban. A kőkiegyenlítést követően AC 11 jelű aszfaltból 6 cm kötő, és 5 cm kopóréteg kerülne kialakításra. A felújított burkolat két oldalára 50-50 cm szélességben tervezünk zúzottköves padka kiépítését. Egyéb beruházások nem kerültek tervezésre.

4105. hrsz. Koronaszélesség: 3,6 m, sávok száma 1, útszakasz hossza: 24 méter, műtárgyak nem kerültek tervezésre. Al- és felépítmény: Mechanikailag stabilizált alapréteg M56 zúzottkő andezitből 15-25 cm vastagságban, majd M22 zúzottkő 10-20 cm vastagságban. A kőkiegyenlítést követően AC 11 jelű aszfaltból 6 cm kötő, és 5 cm kopóréteg kerülne kialakításra. A felújított burkolat két oldalára 50-50 cm szélességben tervezünk zúzottköves padka kiépítését. Egyéb beruházások nem kerültek tervezésre.

4124. hrsz. Koronaszélesség: 3,6 m, sávok száma 1, útszakasz hossza: 76 méter, műtárgyak nem kerültek tervezésre. Al- és felépítmény: Mechanikailag stabilizált alapréteg M56 zúzottkő andezitből 15-25 cm vastagságban, majd M22 zúzottkő 10-20 cm vastagságban. A kőkiegyenlítést követően AC 11 jelű aszfaltból 6 cm kötő, és 5 cm kopóréteg kerülne kialakításra. A felújított burkolat két oldalára 50-50 cm szélességben tervezünk zúzottköves padka kiépítését. Egyéb beruházások nem kerültek tervezésre.

4135. hrsz. Koronaszélesség: 3,6 méter, sávok száma 1, útszakasz hossza: 154 méter, műtárgyak nem kerültek tervezésre. Al- és felépítmény: Mechanikailag stabilizált alapréteg M56 zúzottkő andezitből 15-25 cm vastagságban, majd M22 zúzottkő 10-20 cm vastagságban. A kőkiegyenlítést követően AC 11 jelű aszfaltból 6 cm kötő, és 5 cm kopóréteg kerülne kialakításra. A felújított burkolat két oldalára 50-50 cm szélességben tervezünk zúzottköves padka kiépítését. Egyéb beruházások nem kerültek tervezésre.

4219. hrsz. Koronaszélesség: 3,6 méter, sávok száma 1, útszakasz hossza: 30 méter, műtárgyak nem kerültek tervezésre. Al- és felépítmény: Mechanikailag stabilizált alapréteg M56 zúzottkő andezitből 15-25 cm vastagságban, majd M22 zúzottkő 10-20 cm vastagságban. A kőkiegyenlítést követően AC 11 jelű aszfaltból 6 cm kötő, és 5 cm kopóréteg kerülne kialakításra. A felújított burkolat két oldalára 50-50 cm szélességben tervezünk zúzottköves padka kiépítését. Egyéb beruházások nem kerültek tervezésre.

4302. hrsz. Koronaszélesség: 3,6 méter, sávok száma 1, útszakasz hossza: 82 méter, műtárgyak nem kerültek tervezésre. Al- és felépítmény: Mechanikailag stabilizált alapréteg M56 zúzottkő andezitből 15-25 cm vastagságban, majd M22 zúzottkő 10-20 cm vastagságban. A kőkiegyenlítést követően AC 11 jelű aszfaltból 6 cm kötő, és 5 cm kopóréteg kerülne kialakításra. A felújított burkolat két oldalára 50-50 cm szélességben tervezünk zúzottköves padka kiépítését. Egyéb beruházások nem kerültek tervezésre.

4363. hrsz. Koronaszélesség: 3,6 méter, sávok száma 1, útszakasz hossza: 367 méter, műtárgyak nem kerültek tervezésre. Al- és felépítmény: Mechanikailag stabilizált alapréteg M56 zúzottkő andezitből 15-25 cm vastagságban, majd M22 zúzottkő 10-20 cm vastagságban. A kőkiegyenlítést követően AC 11 jelű aszfaltból 6 cm kötő, és 5 cm kopóréteg kerülne kialakításra. A felújított burkolat két oldalára 50-50 cm szélességben tervezünk zúzottköves padka kiépítését. Egyéb beruházások nem kerültek tervezésre.

A felújítandó útszakaszoknak köszönhetően nagyban javulna a külterületen élő lakosaink ingatlanjainak megközelíthetősége, valamint az ott telephellyel rendelkező vállalkozások, és őstermelők piaci érvényesülése is. A Kétbodonyi tó, mint turisztikai attrakció megközelíthetősége, és turisztikai szerepe is javulna a fejlesztésnek köszönhetően. Az aszfaltozásnak köszönhetően az utak állapota, és járhatósága stabil maradna, még az esős, illetve téli hónapokban is.

A felújítandó utak felújítása során figyelembe vesszük a korszerű technológiákat, ezért mind az alapréteg, mind a kötő, és kopóréteg finiserrel lesz készítve, így a fejlesztés műszaki-szakmai tartalma hosszú távon biztosítva lesz.